13 Temmuz 2014

Peynir sevenler kulübü


Siz de benim gibi peynir canavarıysanız;
 Birleşik Arap Emirlikleri tam bir peynir cenneti haberiniz olun.
 Dünyanın her yerinden her çeşit peynir dolduruyor marketlerdeki uzunca rafları. 



Bir çok ülke gördüm ama hiç birisinde marketlerde bu kadar çok peynir reyonu görmedim.
Aşağıya doğru uzayan fotoğrafları gördükçe eminim 
bana hak vereceksiniz.


Etiketlere bakarsanız kilosu 100 liranın üzerinde bir çok peynir çeşidi var. 
Ee insan azıcık yuhh demeden alamıyor kendini değil mi? 




Bunlar labne topları. Bildiğimiz labnenin biraz daha kıvamlı hali, bir sürü çeşidi var.
Sıcak ekmek ile baya iyi ikili oluyorlar.


Bazen Peynir olmadığını düşündüğüm peynirlerle de karşılaşmak mümkün tabii.. 
Hollanda peynirlerinden bile tatlı peynirlerle mesela :) 


İrish cheddar benim favorilerim arasında.
 Yoğun kıvamı ve hoş aroması ile her öğünde tüketilebilir bir peynir. 


Beyaz peynirleri ise kimse kusura bakmasın kireç gibi.
 Nerdeee bizim tam yağlı Ezine'miz değil mi!!


Kaşarlar ise oldukça başarılı..
İtiraf ediyorum çerez niyetine peynir tabağı yaptığım doğrudur :))







Bunlar da ben koca kalıp peynir alamam diyenler için ort.100'er gr. 
civarında dilimlenip paketlenmiş peynirler. 
Biraz biraz ortaya karışık bir peynir tabağı için her zaman favorimiz bu paketler. 


Pınar da buradaki Peynir raflarında ufak ufak yerini almaya başlamış son aylarda. 
Ama 25 liraya da kaşkaval mı olur kardeşim dedirtiyor  :)

Tabi çeşit ne kadar bol olursa olsun, bi İzmir tulumu olmadıktan sonra ben Türkiye'den her gelişimde valizimde peynir paketi taşıyorsam neyleyim bunca peyniri değil mi :)) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder