28 Nisan 2013

Dondurma Seven Kız



Yemek yemek her insanı mutlu etmeyebilir ama eminim dondurma yediden yetmişe herkesiz en beğenerek tükettiği süt ürünüdür. Peynir yemeyen, yoğurt ve süte burun kıvıran çok insan gördüm ama 29 yıllık Umut'um hiç dondurmaya hayır diyen insan tanımadım :))

Başlangıçta sadece sıcak yaz günlerine ufacık bir serinlik olsun diye su, şeker ve meyve konsantrelerinin buz şeklinde dondurulması sonucu elde edilen dondurma bugün neredeyse tam bir protein deposu. Bir kaç dondurma markasının buzlu ürünleri dışında genellikle süt ile yapılıyor. Süt oranı ne kadar yüksek olursa lezzeti o kadar fazla oluyor.




Küçükken hiç unutmam Dondurmam Gaymak filmindeki gibi bir mahalle dondurmacımız vardı. Her gün saati geldi mi paramız elimizde sokağın köşesinde beklerdik gelsin diye. Vapur sirenine benzeyen kornasını çala çala gelir tüm çocuklar sıraya girerek heyecanla dondurmalarını alırdı. Dondurmamız ne kadar çok olursa o kadar da havalı olurduk tabi :)

Artık hergün saatinde gelen mahalle dondurmacımız yok ama her markette bizi bekleyen müthiş lezzetli dondurma çeşitleri var :)




Ben mesela dondurma ile aşk yaşayan bir insanım.Gerçek meyve parçaları, karamel küpleri, fıstıklar, vanilyalar.. hmm.. Küçükken bu kadar lezzetli dondurmalar olsaydı kesin büyüyünce kiminle evleneceksin sorusuna 'dondurmacı ile' cevabını verirdim :)

Dondurmayı çok sevince farklı olduğunu düşündüğüm her çeşidi de denemek isterim tabi. Türkiye de dondurma konusunda tek favorim Mado olmasına rağmen burada bulamayınca başladım farklı tadlar aramaya. Şimdi ye kadar bulduklarımın içinde en lezizlerini fotograflarla paylaşmak istedim. Siz de denemek isterseniz Türkiye'deki süper marketlerin hemen hepsinde bulabileceğiniz markalar. Belki bir mado değil ama hiç de aşağı kalır yanları yok aslında.

Umut'ta ne yapsın Mado Abu Dhabi'ye gelse gider de, bölgedeki tek Mado Dubai de diye hergün Dubai'ye gidecek değil ya :(

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder