01 Aralık 2014

Kızıl şehir Bolonya

Floransa dönüşü uçuşumuz Bologna üzerinden olunca görmeden geçmiyoruz kızıl şehri.
Uykudan fedakarlık edip sabah erken çıktık otelden. Hızlı trenle yarım saat sonra Bologna'dayız. Sadece 5-6 saatimiz, 4,5 aylık bir bebeğimiz ve yağmurlu bir hava var :)
Şehrin neredeyse tamamı kemerler ile çevrili olduğundan ıslanmadan geziyoruz üstelik.

Yeni-eski sarnıçları, daracık sokakları, devasa kapılı evleri, birbirinden güzel kocaman ve
çift kanatlı pencereleri,
yamuk kuleleri, tarihe şahitlik etmiş binaları göre göre adım adım ilerliyoruz şehirde..
 Sarıdan kızıla çalan reklerin hakimiyetindeki sokaklarında kemerler kilometrelerce uzadığından kar bile yağsa umrumuzda değil..

Bizim gibi zamanı kısıtlılar için sıkışık bir kaç saatte de gezilir Bologna,
zamanı bol olan için 3-5 dünde de..
Yürü dur aynı sokaklarda, yüzlerce kemerin altından geç, hergün yeniden kızıla boyansın gözlerin sıkılmazsın.

İtalya da şimdiye kadar gördüğüm şehirler arasında en ucuzu Bologna..
Tam bir öğrenci şehri.. Avrupa'nın ilk üniversitesi burada kurulmuş. Her yer cıvıl cıvıl.. Etrafımızda sürekli birşeyler yiyip içen bir topluluk var.. Kemirgenler sürüsünün arasında kaldık herhalde diye de takılmadan edemiyoruz bir ara..

Görmeden dönmeyecekler şu şekilde; işte yukarıdaki ikiz kule.
Birbirinin üstüne yıkıldı yıkılacak gibi duran şehrin en eski tarihi yapılarından. San Petronio Bazilikası, Piazza Maggiore ve Neptün çeşmesi de diğerleri.

Öğle yemeği tercihimiz Dubai'den bildiğim ve bayıldığım Eataly oluyor.
 Mutfak gereçleri, makarna ile ilgili aklınıza gelenden çok daha fazlası,  kitapçısı ve restoranın bir arada bulunduğu bir kompleks burası..
Taş yerinde ağır olacak ki oldukça kabarık bir hesapla kalkıyoruz, yediklerimiz baya midemize oturuyor! :) Uygun fiyatlı onlarca restoran varken burada eataly hiç de mantıklı bir seçim değil bilesin!
Kurun sebeptir ki seni hiç sevmiyorum euro! Hmm bu arada yemek demişken çok meşhur ve lezzetli bolonez sosunun adını  Bologna'dan aldığını da mideye oturan makarna sonrası öğreniyorum :))

Ulaşım; Floransa'dan hızlı tren ile varıyoruz Bologna'ya. Yol yarım saat sürüyor..
Saatte 245 km hızla giden tren yolun neredeyse %99.9 unu yer altından gidiyor. Adamlar yapmış yani.. İtalya da en hesaplı ulaşım yolu trenler üstelik.
Hızlı tren bileti 15 euro. Bilet alırken size sunulan kategoriler de kendi arasında bir fiyatlamaya sahip. Bilginiz olsun, businessın an alt fiyatlama grubundan bileti ekonomiden alacağınızdan daha ucuza alabilirsiniz. Bakmadan geçmeyin :)
Hmm unutmadan aldığınız biletleri  kullanırken mutlaka okutun.

Bologna havalimanına ulaşım için tercihimiz ise otobüs. Bilet otobüsün içinden alınabiliyor. Piazza maggiore'deki mc donald's karşısından binebilirsiniz. Liman 30 dk. sürüyor.

Bologna'nın keşke görebilseydim dediğim tek aklımda kalanı gece ışıklandırması oluyor.. Kemerler gece aydınlatmalarında bambaşka bir havaya bürünüyormış oysa..

Dar ve zarif sokaklardan bir kaç kare..

Bologna'da istediğiniz kadar kaybolun ama deli baş koyun gibi aranmayın :) Yolunuz elbet iki meydandan birine çıkacaktır..